تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 18:19
کد خبر : 75687

داور بین المللی ووشو گیلان کارشناس خبره فدراسیون ووشو شد

داور بین المللی ووشو گیلان کارشناس خبره فدراسیون ووشو شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان ، مهرداد شیرازی داور بین المللی و از ووشوکار با سابقه استان گیلان به عنوان کارشناس خبره این فدراسیون معرفی شد. رئیس هیات ووشو استان گیلان روز یکشنبه اظهار داشت: شیرازی یکی از سرمایه های بزرگ ووشوی کشور و گیلان است و

جارستان به نقل از ایرنا؛ طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان ، مهرداد شیرازی داور بین المللی و از ووشوکار با سابقه استان گیلان به عنوان کارشناس خبره این فدراسیون معرفی شد.

رئیس هیات ووشو استان گیلان روز یکشنبه اظهار داشت: شیرازی یکی از سرمایه های بزرگ ووشوی کشور و گیلان است و امیدواریم که در این پست نیز وظایف خود را به خوبی انجام دهد و فدراسیون ووشو بتواند بیش از پیش از تجربیات این ووشوکار باسابقه استفاده کند.

محمدرضا نوبخت افزود: همچنین پیش از این نیز طی حکمی از سوی امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، مهرداد شیرازی به عنوان رئیس کمیته فنی این فدراسیون منصوب و مشغول به کار شده بود.

رئیس هیات ووشو استان گیلان خاطرنشان کرد: شیرازی یکی از سرمایه های بزرگ ووشوی کشور و گیلان است و امیدواریم که این مربی و داور باسابقه ووشو در پست های جدید خود با موفقیت به کار خود ادامه دهد.

نوبخت بیان کرد: مهرداد شیرازی از ووشوکاران پیشکسوت و همچنین از داوران بین المللی ووشوی ایران محسوب می شود که همواره در مسابقات مختلف ووشو در سطوح ملی و بین المللی به عنوان داور و مسئول داوری حضور می یابد و سال گذشته نیز در رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا، به عنوان نایب رئیس هیات ژوری جوانان آسیا انتخاب شده بود.

گیلان در رشته ووشو از قطبهای برتر بوده و همواره ورزشکاران ، داوران و مربیان این استان در تیم های ملی حضور چشمگیری داشته و دارند.

ووشو به مجموعه هنرهای رزمی چینی گفته می‌شود که امروزه با نام‌های سی ام ای نیز شناخته می‌شود و به عنوان یکی از گسترده‌ترین رشته‌های رزمی شناخته می‌شود. ووشو به معنای هنر جنگیدن یا هنر رزم و مهارت می‌باشد. مسابقات ووشو مدرن در دو بخش ساندا (بخش مبارزه که در گذشته سانشو نام داشت) و تالو (بخش اجرای فرم) برگزار می‌شود.

ووشو دارای بیش از ۱۶۰۰ سبک است که به ۳ بخش کلی، یعنی سبکهای شمالی، سبکهای جنوبی و سبکهای نرم یا درونی تقسیم می‌شوند و در بخش مسابقات تالوی مدرن تحت عنوان چانگ چوان، نان چوان و تای چی چوان به نمایندگی از تمامی سبکهای ووشو حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.